16 Temmuz 2015 Perşembe

[K]ardeş [P]ide [S]ırasının [S]onu SEN misin? (AÇIKLANDI 2015 KPSS)

Öncelikle herkesin Ramazan Bayramını "şimdiden" en içten dileklerimle kutluyorum. Sağlık, huzur ve mutluluk getirmesini Yüce Allah'tan diliyorum.

Şuan ülkede bir çok sorunun cevabı aranıyor. Bunlardan en önemlisi hiç kuşkusuz koalisyon. Peki "koalisyon" nedir...

Koalisyon: Çeşitli güçlerin bir araya gelmesiyle oluşturulan birlik, ortak yönetim..


Kelime anlamına bakılığında; cümlede kullanılan "birlik" kelimesinden ötürü bizim siyasilerimizin böyle bir şey yapması biraz ırak gözükmekte. 

Neyse şimdi bir de yaklaşık 450 Bin  kişinin girdiği bir KPSS'nin sonuçları ve zincirleme devam eden sorunları merak ediliyor.

Öğretmen değilim ancak eşim  2-3 senedir şu sınav stresinden, ders çalışma yoğunluğundan yoruldu artık. Tabi doğal olarak ben de aynı duyguları "onun kadar olmasa da" yaşıyorum. 

Sınav sonuçlarına gelince. Diyelim ki sınav bugün açıklandı ve 83.568 puan aldın. Bu neyi ifade edecek? Bana kalırsa hiçbir şeyi. Neden mi? 

Devlet dediğimiz oluşum; halkın bütün zaaflarını kullanmak için elinden geleni yapıyor. E canına yandığım bırak şu öğretmenlerden rant elde etmeyi de her sene aynı sayıda atama yap.  Her branşın ataması sabit olsun. Yani T dersi branşından her sene 1000 alım veya 1500 kişi alın...Neyse o olsun. Adam yarın bir gün bu mesleği tercih edince desin ki lan olum her sene devlet şu kadar alıyor ben de şu kadarıncı olurum ya da olamam ben gidiyim kafede garsonluk yapıyım falan diye kedine bir yol çizsin. Haa! diyelim ki A branşının kontenjanı doldu öğretmen açığı yok. Bu atama yaptığın sene (örneğin 2015 Şubat) belli olur. O zaman çık basına deki: "Öhö.. öhöö.. ses deneme... Arkadaşlar A branşından bu sene  alım yapılmayacaktır. Onun yerine aynı sayıda B branşından yapılacaktır." 
Böylece insanlar derki devlet her sene şu kadar alıyor ben şu sıradayım olmadı bir daha ki sene en azından hedefini bilir. Hayal kırıklığıyla geçen bir yaz tatili geçirmez yani.

Sen sınavları açıkla sıralamayı 1 hafta sonra açıkla. Benim anlam veremediğim 450.000 cevap kağıdı 1 haftada okuyup, sadece alana girenlerin (450 bin kişi değil yani) puan sıralamasını (Excel'de yapsan 10 dakikanı almaz hani)  yapmak neden 1 hafta sürüyor. Adamın puanı belli netler belli adı sanı belli, herşey açık okutacağın birşey yok yapacağın bir iş yok tüm zor kısmı 1 hafta da yapmışsın... Neden o kişi sıralaması 1 hafta sürer ki arkadaş. Bu tamamen insanların psikolojisini olumsuz yönde etkileme politikasıdır. Sıralama açıklandı diyelin daha bitmedi. Hiç biter mi. Süprizler sizi bekliyor. (Çarkıfelek oynuyoruz sanki canına yandığım)  Durrrrr! 3 stres kapısı sonuna kadar açılıyor... "ACABA KAÇ KİŞİ ALINACAK" 

Sen çalış çabala 83.568 puan al. Sonra sıralamada da 678. kişi ol.. Eee... sonra sözüm ona -devlet- sen git 650 kişi al. Ondan önceki sene 1000 kişi alıp, bu sene giren 999 kişiyi sevinçten havalara uçur. Hayallerini kuran o kadar insana, bir anda;
 +sen gel 
+sen gel 
-E ben??
+sen de gel
-beeeen
+SEN GELME LAN AYI!!!  dercesine suratına lafı yapıştır. 

Bak medeni şekilde soruyorum yakıştı mı sana ha -devlet baba- yakıştı mı ?
Hiç yakışmadı.. Büyüklerin bir sözü vardır:

"Size okulda bunları mı öğretiyorlar?"

Yazımı bir dua ile bitirmek istiyorum:
"Allah yardımcımız olsun."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder